Sunday, June 22, 2008

Healing

FA寫了一篇文章 母親,其中一段﹕感恩自己有幸在梦中与妈妈重新修补以往恶劣的关系,治疗内心那曾经失落的创伤。

我也願與你們分享﹕

我未認識Steve之前,我對自己為何遲遲没遇上真爱,一直是心中的納悶,我參加各類不同的心靈成長課程及團体治療,經多方面的自我探索,但我不記得從那時起警覺到,其實我對父母他們没有很亲密的關係,一直耿耿於内心深處,我每次看我的家庭圖,回憶父母冷戰多年至到老死。我知道父母是爱我但從没表達,我不認為我的家庭很溫馨(信念)。但就在一次的團体治療中,我的内在與過世了的父母聯接,我冥想我原諒父親和母親,並在另一團体治療的催眠環節時見到父母很好的在一起並对我笑着说

我想那過程已讓我釋放内心的结及感覺到是被愛的!

在我們的成長過程中,我們不知不覺吸收了很多外在情境或經驗並轉化成為自己的信念!但有些人會認為何必再去探索沉澱已久的渣,但往往信念就是影響行為及情緒!那你不覺得心靈的療愈是很重要的嗎?

A friend, FA wrote a Chinese article, titled “Mother”. One of the sentences (I translated it into English): “I appreciate that I was lucky enough to have a dream in which I met my mother. We repaired our previous bad relationship during the dream, and it healed the sense of loss that I felt.”

I would like to share mine also:

Before I met Steve, I always wondered why I still hadn’t met a true love. I attended several self-development workshops and group therapy. I explored and though I do not remember which workshop it was, I became aware of my inner doubts about my parents, because they didn’t have a good relationship with each other. They were in a cold war for many years before they died. I knew my parents loved us but never expressed it, so I never thought I had a very harmonious family (my belief). So, when I was in a group therapy workshop; I had an inner connection with my late parents and I forgive each of them. And in a hypnosis session of a workshop, I met my late parents, and they came together, smiling, and talked to me…

I think that process released my inner doubts and I felt loved!

During our growing, we are not aware but we absorb a lot of the issues and experiences surrounding us. We turn all of these into our beliefs! However, some people might wonder why we need to explore those issues, already deep inside for many years. In fact, beliefs always influence our behaviors and emotions ! Don’t you think healing is important for life?

2 comments:

Anonymous said...

SE,认同你所写的这一段话:

在我们的成长过程中,我们不知不觉吸收了很外在的情境或经验并转化成为自己的信念...信念就是影响行为和情绪。

eHeart said...

FA,
我們上過 Satir model family therapy 及心理輔導課程的,都會明白這些概念...

Google