Tuesday, March 4, 2008

Lor Bak (pork meat roll)

昨天天氣報告说今天將會下六吋以上的雪,Steve就乾脆不去上班了。果然今早九点多直到下午四点多,不停下雪,很厚的雪
我從廚房窗向外看下雪的情景真的很漂亮!
Steve在我大姐家(檳城)吃了她做的 lor bak(鹵肉),贊说好吃。還好我二姐買豆皮(这里的商店似乎没有)给我帶回來,我们今天就做 lor bak 啦!

Yesterday, the weather forecast said we would have over 6 inches of snow today, so Steve didn’t want to go to work. It was true, the snowing started around 9am and continued until around 4pm and it was heavy…

I looked at the snow falling outside the kitchen window …the scene is beautiful!

When we had a meal at my sister’s house (Penang) and Steve ate lor bak (pork meat roll), he said the taste was very good. My sister bought some bean-curd sheets (wrapper, I didn’t see it in the Chinese grocery store here) and gave them to me to bring here. That’s good! We could make lor bak today!

7 comments:

Anonymous said...

hi lktan
哇!好漂亮的雪景哦,我们住在亚洲国家可就没有这个福气感受到哦。

卤肉看起来好好吃哦,我可不可以要一片呀?嘻嘻

雪莉

eHeart said...

雪莉,新加坡是否有人賣像Penang的lor bak?

Anonymous said...

hi lktan

好像是有一间专卖檳城的食物的餐馆,但我不知道在哪里。不过我曾经在Kuala Lumpur有吃过,还蛮好吃的。

新加坡这里称为五香ngoh hiang都是好多炸的东西如鱼丸,肉卷,香肠等..再配上炒米粉,味道也是不错的

Anonymous said...

sorry忘记放上名字

雪莉

eHeart said...

雪莉,謝謝你的分享。

Anonymous said...

环境有时候真的可以影响一个人, 渐渐的你的厨艺已越来越"吸引人"了. CA

eHeart said...

CA,
你说得没錯,以前我那會花时间在廚房!哈哈...

Google