Wednesday, March 26, 2008

Lily and daffodil

这一朵百合爭先开放第一名。很香!

我驚見我们家后院生長了这叢可爱的花,我不知道她的名字,Steve说这种花一年才开一次。

我后来看到市场售賣此盆栽,才知道原来她的名字叫水仙。以前听说过水仙花,但不知道水仙長得怎样的。真是百闻不如一見。

This one competed…this lily bloom wins first prize for opening, and it is fragrant!

I was surprised to see a few bunches of flowers blooming in the backyard. They are lovely, but I didn’t know their name. Steve said they only bloom once a year, in Spring. I saw a store selling this potted plant and only then I knew their name…daffodil. Before that, I had heard of the flower called 水仙 (daffodil) but I didn’t know what they were. It is better to see and know than to just hear about it.

2 comments:

Anonymous said...

其实一直都有看你的部落格,很喜欢看你生活点滴的分享,可以更贴近你在他乡的生活。今天会留言给你是因为想谢谢你让我知道原来水仙花长个这个样子。

eHeart said...

秀娟,
上个月在槟城时,見到你对我说你喜欢看我的blog,我觉得很高兴。分享也是一种抒发情怀...
谢谢你的留言。

Google