Thursday, November 15, 2007

Hidden message

我收到 R email 讲述他做了一个夢境,问誰有兴趣帮他解夢。隔天又收到 R email 附上某人解析他的夢境

我回复 R 说﹕

我想也许帮你解夢的人,是有些根据及加上对你的认识了解给于对你的觀点... 哈哈...我想真正的是,本身(个案)才是解夢的專家... 就像个案本身是问題解决的專家一样... 協助者只是引導你去看、感受或分析夢

我曾經做了一些比较有印象的夢,把它们寫出來,其实當在寫夢境的过程中,就是在整理,重看、感受及分析夢这时其实我已开始在為自己解夢

如果有些人不能寫,但只可讲述,那也是一样的。當你在讲述時,情感就会抒洩,也是一样在整理,重看、感受及分析而且可能会發現一些連自己都不知道的隱藏讯息

所以,如果你记得你的夢境,就写或说出來罷!

I received R’s email about his dream and asking who is interested in helping to analyze it. The next day, I received R’s email again; with a note attached by someone who analyzed his dream…

I replied to R:

I think that the one who analyzed your dream might have some reference base, plus her/his owns thoughts that she/he recognized about you… Ha-ha…I think the person (client) should be the expert in analyzing for their own dreams… It is the same as 'the client is the one who is expert in solving their own problems'… The helper only guides the client to review, to feel, or leads you to analyze the dream…

I have had some dreams I could remember and I wrote them out. In fact, while I was writing the scenes of the dream, I was working up to reviewing, feeling the feelings again, and analyzing the dream… It meant I was actually starting to understand my dream…

If some of you can’t write, but only can talk, it is also the same. When you are telling, your emotions and feelings will release, it is also working up to reviewing, feeling, and analyzing, and you might discover some hidden messages that you didn’t know before…

So, if you can remember your dream, just write it out or talk about it!

1 comment:

墨鱼 said...

我非常支持心忆的看法,最好把梦讲或写出来,它也许会给你一些启示,间接地告诉你目前的生活状况。


其实我写梦也不是期待一定要有人来解梦,我很享受把梦写出来的过程,因为在“重温旧梦”时,可以更加了解自己当时的情绪,而且会时常得到意外的启示和答案!! 很神奇喔!!我一向来都有写梦的习惯,我手上还有很多不可告人的“密梦”,篇篇精彩,有温馨的,有伤感的,有血腥的,有诡异的。。。。。。。等时机成熟、因缘俱足了,再与大家分享吧! 让我先警告大家,希望大家到时别用异样的眼光看我喔!嘻。。。。

Google