Monday, December 31, 2007

The last day of 2007

2007的最后一天,我收到两封從 California USCIS 的信,一封 28/12寄出的信通知我的永久居留(PR)申请已批准,三个星期内会收到 PR 卡; 一封29/12寄出的新居民指南及附上我的 PR 卡。Wow…让我很驚喜美国政府公务員办事的效率!

我的 PR 卡是两年效期,效期滿前須另做申请正式的居民证,这是程序。

呀呼我可以出国了!

On the last day of 2007, I received two letters from USCIS, California. One letter, dated December 28, notifying me that my application for permanent residence had been approved, and that I should receive my PR card within the next 3 weeks. The other letter, dated December 29, contained a guide for new immigrants and my PR card. Wow…it surprised me that the staff of the American government is very efficient!

My PR card will expire after two years, and we have to apply for a new card before the expiration date. It is procedure.

Yahoo…I can travel overseas!

2 comments:

墨鱼 said...

恭喜你!! 你的字里行间强烈反映了你的雀跃和开心,想必是你 2007 年终的惊喜和 2008 新年的礼物!! 新年快乐!!

(华人农历新年可以回家乡啦!!别担心,我把你家打理得很好,越来越有家的味道了,嘻。。。)

eHeart said...

谢谢!
我是很信任你这只墨鱼,怕只怕你的手太多...到處去外面抓東西回,装滿我家,呵呵!

Google