Tuesday, August 21, 2018

分亨東西


有時我分亨的東西並不是最好的,不過,還是要謝謝 Shu-Lin 您没嫌不好。
有一次我跟一位朋友分享食物,她說:你先吃。
我就拿一塊來吃,然後說:你怕我的東西有毒啊?
她說:學禪的人講話就是要直的,你請人吃,你要先吃。
那次是很傷我分享東西的心意。
我把已不好了的桃子丢去后園給動物吃。
其中一隻松鼠找到了桃子,在享吃。其它四隻各别要來爭,但牠就是不跟牠們分享,一一趕開牠們。吃了一半的桃,牠都不知掉在那兒了。
從窗口我一直在看着牠們追追跑跑…,那吃剩的桃子掉來掉去,還在,牠們却不見了。
好像隔一、两天,我才沒再見到那桃子。

4 comments:

Anonymous said...

为什么美国就是遍地松鼠野果的感觉?

Hannah

Anonymous said...

When we want to share or give something to others, there are three types of people who we may encounter, in my opinion. The first kind: thank us appreciatively for our sharing. The second kind: refuse with no appreciation. The third kind: gently decline and say "Thank you anyway!". That is life. There are all kinds of people in the world. Sometime people are not in their best mood, it is hard for them to be kind and gentle. When people are not friendly with me, I always think this way. 🙂

I have fun watching the chewing bunnies under the apple trees.

Shu-Lin

eHeart said...

我是喜歡坦白直言的,我只是'怪'自己自我覺察太'強',有時對自己的感受即使很細微也很快覺知,其實往好的方面看,這是有幫我自己的修持,我的起心動念一起,若很快覺察那是不好的,就能減少貪、嗔、痴。

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Google