Tuesday, August 7, 2018

生物環境


生物是會隨着環境在進化,會在自然界中找到他們生存的空間。
某生物找了薄荷葉底面較安全的地方產卵,我把這葉放回草地去。
螞蟻跟着我摘的長豆進來,我得把螞蟻帶到屋外。
我看鳥兒要吃網下的黑莓,牠們會停在附近先觀察,小心的找吃。
我有防護我種的果,至少有一些收穫,我沒放任何毒藥或想加害牠們的心,牠們找到了吃,也讓牠們吃,我不會怨恨。

雖然我還沒完全素食(只是少肉),沒菩薩心,不過多年來我較注重環保,就是連一個小塑料袋,也會收集,然後拿到有回收的地方。
這點若比起有些持素或菩薩心的人却沒注重環保,我自認是做得好一點點。
環境對生物真是太重要了!

1 comment:

Anonymous said...

Every creature is part of the entire ecosystem on earth. Many people spray their yards because they can not stand seeing weeds on their lawns, they can not stand seeing ants and spiders around their house. I wish that they could understand that without these creatures, it would be harder and harder for human beings to survive. So why are there so many people doing the same practice? Follow the herds is the today's mentality. I think that we need to be more compassionate about everything and every creature around us!

Shu-Lin

Google