Thursday, June 14, 2007

Miss Penang food

回想起我顺利获得Fiancee Visa,在申请的过程,我很感谢一个人 – Ting。她是我在去年十月份在美国移民厅认识的。那时我很老实的去申请旅游visa,欲在未嫁前先到美国见见未婚夫及他的家人、而Ting是去为她的Fiancee Visafinal interview。当然那次我失败了,理由是怕我去美国后就不回国。那时候很伤心的在途中的的士内哭了….我怀疑老实也错吗?幸亏在等候interview时,Ting与我交谈,互相写下各自的email地址给对方。过后我常email联络她,询问申请Fiancee Visa的细节,所以Ting是我生命的其中一个贵人!

我到美国后又email她,再次感谢她及她的美国洋丈夫。他们现居Texas,可惜离开Missouri州远,不然早就去拜访他们了。你知道吗?我还有一个目的,他们住的地区竞然有马耒西亚餐馆。

昨天与TingSkype聊天,她告诉我她又找到另一间离他们家约五分钟车程的马耒西亚餐馆,而且厨师是Penang人,有提供很多Penang食物,如asam laksa, prawn mee, curry fish head, curry chicken, ice kacang, cendol等。哗……她挑起我想吃Penang food的欲望….。她将去这间餐馆工,我多么羡慕她可以常吃Malaysian food… 聊后不久Steve回来了,我很高兴的将此事与他分享。

他开始做Chex party mix又叫做goop,是由几种不同的snack参杂及放几种的调味料,然后放进烘炉。他一边做我一边问他几次﹕晚餐要吃什么?他的回答总是﹕不知道。我很集中在做goop,做好后可能就吃这些snack。接近晚餐时间了,我开始饿了,希望可以一起吃点东西,但是我不知道Steve要吃什么。我有些不高兴,闷闷的去拿冰冻小包放进微波炉弄热。我吃我的小包,他就拿冰厨内的冷肉片,坐在餐桌与我一起吃,但各自吃着自己的食物….这也是我们的不同处。不知不觉各种情绪又浮现出来了,加上Penang food的思念,我闷闷不乐不想与Steve谈话。他很无趣的去meditation,过后把洗碗机洗好后的盘具收进橱内,之后也不来与我谈话。这样使我感觉如被冷落,所以情绪又一起出来,我哭了。他赶快过来问我发生什么事,他以为做错什么令我伤心及以为我不想谈活要独处。我看到他眼眶也有泪水,知道我也弄他伤心了,就向他解释我的情绪。想不到这个过程让我们的感情再提升,我们感觉很好的入睡了….

哈哈….今早Steve又撒娇了….

When I think back about getting my Fiancee Visa, I appreciate the help of one particular person – Ting, who gave me a lot of advice during the visa application process. I met her at the US embassy last October when I applied for a tourist visa before I got married. The purpose was to visit my fiancé and his family in the US. Ting was there for her final interview for a Fiancee Visa. Of course, I failed that time because they thought I might not go back to Malaysia if I have a US visa. I cried in the taxi on the way back…I couldn’t believe they doubted my honesty…? Luckily, Ting talked to me and we exchanged email addresses while waiting for the visa interviews. I emailed her asking about the details of the Fiancee visa process. Ting is one of the helpful people in my life.

After I arrived in the US, I emailed to thank her and her American husband again. We want to visit them but they are living in Texas, which is a little far from Missouri. Do you know? I have another motive to visit them; they have a Malaysian restaurant in their area.

Yesterday, I talked to Ting by Skype, she said that she found another Malaysian restaurant just about 5 minutes drive from their house. The chef is from Penang and they provide a few Penang foods, like asam laksa, prawn mee, curry fish head, curry chicken, ice kacang, cendol and etc. Wow….she made me homesick for Penang food….. She will work in this restaurant and I envy that she often has Malaysian food…. Steve got back later and I shared with him my conversation with Ting.

He was making Chex party mix, also called ‘goop’; it is a mixture of a few different snacks with some sauce and spices. After that he put it in the oven. I kept asking him while he was making it, “what you want for dinner?” He answers always, “I don’t know. I am concentrating on making the goop. I might just have this snack.” It was dinner time and I felt hungry and wanted to eat something together, but I still didn’t know what Steve would like to eat. I felt a little unhappy and took out some little buns from the fridge to microwave. I ate my little buns; he took out salami from fridge and sat to eat together with me. But we ate different foods….ah….this is another of our differences. My emotions came again without my awareness, included missing Penang food. I felt unhappy and in no mood to talk with Steve. He was clueless and went to do meditation. After he meditated, he unloaded the dishes from the dish washer. He didn’t come to talk to me after that. That made me feel I had been ignored. My emotions came up and I was crying. He came to ask me what happened; he thought he did something wrong and he thought I wanted to be alone. I explained my feelings to him after I knew I made him sad too. The process increased the love between us, which I didn’t expect. We felt warm and went to bed……..

Haha…this morning, Steve said again, “I don’t want to go to work…”

14.6.07 12.22pm 晴热

No comments:

Google