Tuesday, June 26, 2007

Good movie

我们最近买了几片DVD电影,有些是上纲买的﹔有些可在店內买到。上星期看了Groundhog DayThe Story of the Weeping Camel,这两部是朋友介绍的好电影。

Groundhog Day的其中一幕,让我想起某人写的一首诗。如果我没记錯,这首诗的大义是﹕有一天,我走在一条街上,我没注意到脚下有一个洞,我跌下这个洞,我爬起来,继续走我的路。第二天,我同样走在这条街上,我不小心又跌下这个洞,我无奈的爬起来,继续走我的路。第三天,我同样走在这条街上,我看到这个洞,但我还是跌下这个洞,我只好爬起来,继续走我的路。就这样至到有一天,我又同样走在这条街上,我看到了这个洞,我绕过这个洞走过这条路

这部电影的其中一句对白,也是让人沉思的﹕如果你每天都相同处在一种情境,那你会怎么办?

The Story of the Weeping Camel是一部关于蒙古養牧一族的纯真写实,不管是人或者动物,都有原本的真性情。难产的駱駝,藉尤音乐调愈創伤的經歷

这星期看了The Five People You Meet in Heaven,是我要介绍给你的 很好的电影。

The Five People You Meet in Heaven让我感动的流了很多的淚。内容是一个男主角朦朦懂懂过了一生,到了天堂見到了他在世时遇过的五位人物。他在世时,他並不晓得这些人,在他的人生中,原来是要给他有所学习的他的人生课题﹕命是不平等的、牺牲、宽恕、爱、小职务的意义

We bought some DVDs recently; a few purchased from internet and a few purchased in stores. We watched Groundhog Day and The Story of the Weeping Camel last week; these two good movies were recommended by friends. One of the scenes in Groundhog Day reminded me a poem by someone.

And one of the conversations from this movie leaves you thinking: What would you do if you were stuck one place and everyday were exactly the same and nothing that you did mattered?

The Story of the Weeping Camel shows the life of a Mongolian family graphically and openly. Either human or animal also has their own emotions; the camel was healed by music after it was hurt by a hard delivery of a calf.

We also watched The Five People You Meet in Heaven this week. This is a very good movie which I want to recommend to you.

The Five People You Meet in Heaven touched me deeply and the tears were flowing. It is about a man who passes through his life without awareness. After dying, he came to heaven and meets five people who have been in his life. When he was alive, he didn’t realize those people were in his life to teach him lessons about life… His life lessons: life is not always fair, sacrifice, forgiveness, love, the meaning of task…

26.6.07 11.32am晴热

No comments:

Google