Thursday, January 25, 2018

Malaysia - Penang part 1


其實,這次臨時决定回來檳城是感恩 Phaik Sze 幫我報名了 Ajahn Brahm 的 9天禪修,據說每年都爆满,而我們被錄取了。
Meditation retreat led by Ajahn Brahmavamso (19-27 Dec 2017) for which my friend registered me, after I decided to go back to Penang to attend. 
Other activities were bonuses! 


好像餓鬼放生到檳城,看到什麽都想吃。
一個人的早餐。
A breakfast, I was full.


Snack - Rojak.


Durian (RM25/kg) from Batu Rumah at Balik Pulau.
Durian is actually supposed to be an extremely healthy fruit, very high in potassium.


Primary schoolmates gathering for dinner at Perut Rumah Nyonya Restaurant. 


A hawker in Butterworth selling 'XO' durian (RM35/kg), he said these durians were from Pahang. 


Christy and I went to visit KK. He cooked lunch and made coffee for us. So nice.


My brother's grand-kids. 
我三哥嫂的四個内外孫,叫他們排排坐,還真不容易呢。


三嫂自家煮的 laksa,真材實料,魚肉又多,絕對比外頭賣的更好吃。
I like my sis-in-law's home cooked laksa, delicious. 
Asam Laksa - sour and spicy fish noodle soup, one of many famous foods in Penang.


十年沒聯絡的 See Wei,給我們在公園不期而遇。
Met friends at the park.


We had a wonderful time and great lunch.
感謝梅娟一家大小,見到他們真高興。
我們的話題談到天南地北。


然後他們放我去三慧講堂。一星期的禪修。
I attended the retreat in Triple Wisdom Hall which my sister registered me for.


The 7 days retreat, 10-17 Dec 2017.
三慧講堂從2014年就邀請法力比丘教禪,這已是第4年。
禪師是華裔泰國人,英語講課,簡單風趣。翻譯華語的是空岩法師,流利順暢。
對禪師的止、觀講解,我有較多的了解,很有收獲。只可惜在實修時段,禪師都没與學員一起禪修,我想若有禪師在實修時引導我們,那會更好。

認識空岩法師是在美國的美中佛教會。那天在美國 St Louis 機埸遇到法師, 這麼巧同一天飛回馬來西亞,她說她是參加法力比丘的禪修,我說我也有報名參加後7天的。

我在禪修營時才知道她是來做14天的翻譯,可見很謙虚,她的中、英語都非常棒。

禪修營最後一天,拿回錢包和手機,就拍下幾張照。
禪修功德迥向認識及不認識的人,看到及看不到的众生,願快樂、和諧及安寧。


KK 問我和Christy 要去 Rumah Batu 吃榴槤嗎?當然!Christy 正要清休假日,就請假約好天去。
不知怎麼禪修的最後幾天我就喉嚨不舒服,聲音沙啞。我也不管還照吃榴槤,以毒攻毒。反正明天又要去另一個禪修,不須說話。
我說Christy 是孝順的媳婦,她笑得見牙不見眼。
6 durians cost RM255.


Stone House Durian Plantation 榴槤很好,環境也很好。
Durain tree. 榴槤熟了自然會掉下來


又到 KK 家小坐,也見到 Moyu。我沒聲音,但我們也談了不少的話,都是他們談的多。
KK's house.


來到浮羅又少不掉laksa。


我的同學Cindy 在浮羅有間民宿,很開心能和她聚一會。
My schoolmate, Cindy has a home-stay business.


Christy 回憶起她曾在 Pulau Betong 看到美麗的日落,帶我們來看,可惜今天有厚厚的雲。


晚餐在公芭,satay 特别。


在北海等公車, 見到對面一位駕電單車的印度人,偷開鎖一輛停在路邊的wira車,他伸身進車搜一下,手拿一件東西出來後,又關鎖回車門,我本來想要拍照他及motor牌,但他望向我,也來不及拍他。哎,真是猖狂!

現在渡輪上。
The ferry between Penang island and mainland.



Ajahn Brahm: Sadhu Sadhu Sadhu... hehe haha hoho..
這是每次 Ajahn Brahm 都會嘻嘻哈哈呵呵的。我從沒見過這麼展現快樂的禪師,他散發的慈心,讓人感覺很舒服。

尋尋索索,希望能遇到老師,對自己的禪修有更好的指引... 我很有福報。
9天禪修完全没壓力,我很喜悦。

Meditation retreat by Ajahn Brahmavamso (19-27 Dec 2017) was so relaxing. 
I have been looking for a meditation teacher for a while. I found one.


I tried to set up. Finally Joe is interested and came to visit during Christmas break.

"時光倒流一睹檳城殖民時期(18-20世紀)當時的貴族,富商和娘惹們如何被西方文化而影響後的奢華生活方式,文化,特制和稀有的珍藏和禮節。創辦人用了半世紀時期收藏了全部精美,名貴和非凡罕見珍藏。"

謝謝 Cheng Bee 帶我到檳城殖民博物館。
"The extraordinary collection has been amassed over fifty years by the founder of Colonial Penang Museum, gathering pieces originally commissioned for the mansions of Penang wealthy merchants during the colonial era, 18th-20th century. A fascinating glimpse of how the influences of British to our Penangites and the East tried to include West in its notions of elegance, social standing and formality.''


I bought these heart shaped jewellery from their gift shop.


Lily & her husband invited me to lunch.

她兒子打電話給她時,她說:我們在北海,我和我的老同學見面...
她怕我不方便過去檳島,要老公帶她來北海聚一下。而且他們也很忙,抽空前來。
她說,以後我再回來檳城一定得告知她,每回來都得見見。
我很感動。


無車日的 Beach Street Market every last Sunday of the month.


I bought a pair of earring there. 


我與同學兼同事(前两間公司同事)Sharon 聚一會。
Met my schoolmate and ex-colleague, Sharon for lunch. She has a laundry business. 


電影成長團體。
I attended a movie event organised by a friend.


我們到早年小朋友的家喝茶,小朋友已有一個更小的朋友。
早年認識大忠小朋友只11、12歲。。現在認識更小的1歲小朋友。就是這樣一年年的增長。
Our young friend, now he has a little one younger than him.  


晚間火炭爐迎接元旦。
A hot pot to celebrate New Year's Eve.


8 comments:

Anonymous said...

回到家乡当然要大快朵颐啦。。。

Kit Pheng

Anonymous said...

Show me some of the good vegetarian food from the Buddhist temple! I have never eaten better food. I love Malaysia!

Sue

Anonymous said...

I miss Ajahn Brahm’s meditation retreat! Yes, usually have to register early. 你好有福報👍🏻

Swee Hoon

Anonymous said...

当年大忠他才五年级,帶着我上极樂寺请師父为我母親誦经。真感恩💕

Christy

Anonymous said...

Sin E 凍齡有術

大忠

eHeart said...

看照騙,不要看真人。

Anonymous said...

我们感恩有你这个好朋友

Sam Chin

eHeart said...

有緣做好朋友是我的福氣

Google