Friday, September 1, 2017

Concord grapes


鄰居給我番茄,我做了番茄炒蛋,很好吃!

種了多年,今年葡萄長得特多,又没小動物來吃,因為鄰居灑藥避免松鼠、兔子吃他們的蔬果。


朋友看我的葡萄有白粉層,才知道這是自然的,之前還以為在店買的葡萄是沾了農藥或蠟。放心,葡萄、藍莓和某類李子表面上的物質是為防障昆蟲和細菌,及保封果子的水份,它們也有自我保護的天性。有白粉層也是新鮮跡象,因過一段時間它會消失。
From a website: The coating is a safe, natural part of the fruit. Known as the "bloom," the waxy, silvery-white substance on the surface of grapes, blueberries, and certain plums acts as a barrier against insects and bacteria and helps to seal in the fruit’s moisture.The bloom is also a sign of freshness, since it fades with time and handling. 


我不喜歡這類有種子皮厚肉軟的葡萄,已不在意動物吃了。 


這麼多我們能送的就只有葡萄。


6 comments:

Anonymous said...

Nice

Lay Kiaw

Anonymous said...

番茄炒蛋再加豆腐和小虾仁一起炒,也好吃!

Lay Hoong

Anonymous said...

Have Steve make some wine !!

Joe

eHeart said...

Thought about trying that, but neither of us drink wine. I've also been thinking about using some to learn to make jams & jellies.

Steve

Anonymous said...

可以留給我一些嗎?

Shu-Lin

Anonymous said...

我看了也好想要,可以郵寄嗎?哈哈!

Sophia

Google