Sunday, September 29, 2013

Returning home?


龔老師受邀請到 Missouri mental health counselors conference 給一天的工作坊,她要我幫她負責音樂及道具準備等。我當然欣然答應。其實無論她須要我什麼幫忙,我能做到的都會答應。

工作坊開始,老師引導成員分組分享自己,然後組代表介紹組員們後,老師介紹我,from Malaysia。老師也分享自己。。。

在午餐後時刻,一位成員跟我說:I have a student (studying counseling) from Malaysia too, she doesn't want to go back to Malaysia. (我有位馬來西亞的學生,她不要回國。)
我以為我聽到她說:she wants to go back to Malaysia? (她要回馬來西亞?)
她說:no, she doesn't want to go back to Malaysia. She is Malay. (不,她不要回馬來西亞。她是馬來人。)
她又說:I have four students from Malaysia, one is Indian-Malay....


我心裡有一種很難形容的感受,連馬來人都不想回國,這個Malaysia到底是怎樣了?




No comments:

Google