Friday, October 14, 2011

India - Agra

Taj Mahal




From Agra Fort






After Agra Fort, an older man came to me, asking if I needed a ride. I thought it was by tuk-tuk, so we made a deal to Itmad-ud-Daula.
當我走出Agra Fort,一位老者走來問坐他的車。我以為是Tuk-tuk,講好去Itmad-ud-Daula景區價錢


When I went with him to where the vehicle was parked, I found that was a trishaw.
來到他的車停處,才知道是人力車。


I was sitting on it and I felt guilty. A senior man serving me by pedaling his feet, and he needed to stand up to use his whole body weight to pedal on some inclined parts of the road. I really felt sorry for him.
坐在車上,我的心很愧疚,畢竟讓老者出力服務,尤其有點斜的路,他必須用站起全身的體力來踩,我真是於心不忍。


On the other hand, if I hadn’t let him take me, would he have any business and income?
On some inclined parts of the road, I got down and walked while he pushed his trishaw, until we were on flat road again.
不過另一方面,我若沒給他載,他不是沒生意收入嗎?
在幾段很斜的路,我下來步行,他推車,至到平路。我又上車。


When we arrived, he said he wanted to wait for me. I said, ‘don’t wait for me.’
到了,他說要等我,我說不要等我。

Itmad-ud-Daula



I came out, and he was there ‘greeting’ me…
我出來,他就來迎接我了


附加我的分享...

路上空氣的塵埃,附加了很多感受,飛塵扑扑。
我想我已嘗試處理,但不被接納。
一路思索想不出到底我那些言行得罪對方,引致不時我會被對方數落及謾罵。
我還要忍受壓抑嗎?
最后我毅然決定
我獨自旅遊最后的三天行程。

向好友略述了一些經歷,她問我,學到了什麼?
我說
: “還是和丈夫去旅遊較好。
她說: “不是。你很勇敢,你勇敢的脫離不舒服的狀況,去面對未知的環境。
是的,反而那三天我很輕鬆。
當然,我回家后,與丈夫詳細談起這不舒服的經歷,希望他幫我找出我的錯誤點可在以后改進的。
他給我的答案是
: “你沒有錯。那個人是要操縱控制。
的確。
比如一個
團黨,開始設立團黨者就像老大,那個人是第二個加入就自以為是老二,我是最后加入的,就得言聽計從(可是我以為只是三人行,可給意見)。一旦我有任何提議,及決意的話,老二就會在老大前數落我,及謾罵我。真是領教了。這是我最掃興的旅程,怎麼連旅伴也會出現政治的現象。

不好意思,希望你不介意我的個人經歷分享。



2 comments:

Celina said...

看见你快乐,
幸福。满满

eHeart said...

Celina,謝謝。祝福你!

Google