Sunday, November 6, 2016

美國總统


美國4年一度的大選近在眉梢,這次很多外國人,即不是住在美國的人,也都很關注並在談論。
在我認識的人中有些很支持共和黨的,所以不管是誰競選,他們都支持。可是也有些不是,但我不知什麼原因却讓他們支持 Trump?
我問了一位朋友對這两位人物競選總统的看法,但他却反問回我。Oh well,那我只好講講我各人的一點淺見: 
我覺得從 Trump 攻擊批判的言論,不尊重人,不會顧及世界和平等等。我知道美國有幾位很富有的人都低調捐錢造福社會,但我不知道他有做過什麼無條件的善舉,他的捐献好像一定是要令他更有名望利益他才會出錢的?他是不是很自大,野心權力是不是他的目的?而且他在商已是一位很奸的人,所以我不認為這樣的人會是美國的好領袖。


2 comments:

Anonymous said...

兩位都不 perfect. 難道美國那么大沒有更好的人选了吗?

SweeHoon

Anonymous said...

It is very difficult to know who is the right candidate, or a better candidate. This year unfortunately, there are many unfavorable news about both powerful candidates. We just need to make a discerned judgment before or on Nov. 8th. In America, our thoughts are heavily influenced by the media, it is crucial we look into other resources besides TV. :)

ShuLin

Google